Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Šerijatski stav o vještačkoj oplodnji

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Zanima me da li je u mom tj. našem slučaju dozvoljena vještačka oplodnja? U braku sam sa mužem 14 godina i imamo hvala Allahu kćerku koja je sada stara 7 godina, što znači da smo je čekali 7. Svugdje smo bili i svašta probali medjutim vještačku oplodnju nismo što iz vjere u Allaha da će nam dati dijete što iz straha da neće uspjeti. Tako je ona zaista i bila dar Božiji i došla je normalnim putem. Ja kao majka sam sretna i zahvalna ali ipak želje je velika da ona ima brata ili sestru međutim to se do danas nije desilo. Ja sam 3 godine nakon što sam nju rodila bila trudna i odmah na startu izgubila tu trudnoću. 6 godina kasnije sam ponovo bila trudna i 100%, 3 puta sa tri različite metode je dokazano da bi dijete bilo teško bolesno. Sa teškom mukom i u dogovoru sa mojim mužem (koji vjeruje u Allaha i koji je obavio hadž prije toga) smo donijeli odluku da prekinemo tu trudnoću uz ubjeđenje da našoj bebi tada još nije bila udahnuta duša.

To je bio veliki gubitak za sviju i za moji kćerku ali ja kao žena i majka mislim da je za mene bio najveći psihički udar koji i danas nakon 1 i po godine i dalje jako prisutan.

Momentalna želja za još jednim djetetom postala je još veća i nedavno u razgovoru sa doktoricom je otvorena ponovo ta tema - vještačka oplodnja!

Moj argument je da ako uradimo vještačku oplodnju kako bih ostala trudna, bojim se da Allah neće biti zadovoljan s time, a njen argument je da ja mogu ostati prirodno trudna ali ipak da nije nešto uredu jer se predugo čeka i da bi ona sada na mom mjestu razmislila i pokušala da se pomogne ili zaista donijela odluku i rekla nema više djece jer smatra da to čekanje nikako nije dobro za moju psihu.

Pričala bi sa mužem ali se bojim da on to ne želi upravo iz tih razloga jer nam je Allah poklonio jedno dijete.

Šta mi vi savjetujete?

Odgovor:

Ukoliko postoji potreba za vještačkom oplodnjom, ona je dozvoljena pod uvjetom da se muževljevom spermom oplodi jajašce njegove supruge bez obzira da li bila u pitanju samo potpomognuta oplodnja u maternici, ili vanmaterična oplodnja. Nije dozvoljena vještačka ili prirodna oplodnja ukoliko se pozajmljuje tuđa sperma ili tuđe jajašce mimo supružnika, niti je dozvoljeno korištenje tzv. surogat majki. Predlažemo Vam da klanjate istiharu-namaz, pa nakon toga, u dogovoru sa mužem donesite odluku.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH